SXSW er i fuld gang, og vi suger til os af det overflødighedshorn, som SXSW er.
Det er svært at vælge, og der kan være langt mellem de rigtig gode indlæg. Her er vores første indtryk fra årets store event.

Adobe XD

Adobe er fremme i skoene i år og de har primært fokus på deres nye XD. Design for digitale medier.
XD er i øjeblikket i Beta. Vi har hørt om de mange nye muligheder XD kommer til at byde på, og vi har også været bag om XD med Eric Snowden, Senior Director of Design hos Adobe.

Interessant er det også, at Adobe satser hårdt på touch devices. Fremtidige app’s fra deres hånd, vil understøtte touch i takt med flere og flere devices understøtter touch. Hos Dell så vi netop et spændende bud på en avanceret tablet med et hav af intelligente muligheder for design.

Eric viste også en helt ny måde at skabe fonte på. Med Variable Fonts, kan fonte ‘redesignes’ og tilpasses på alle mulige måder.

iMessage som annonceplatform

iMessage er allerede den mest anvendte app på iPhone, og ifølge firmaet Snaps er det også det nye sort, når det gælder markedsføring. Snaps regner med at beskedtjenester bliver den mest værdifulde sociale platform inden for de næste 5 år. Det bliver spændende, og bestemt noget vi skal have fokus på i den kommende tid.

Læs mere om annoncering via Snap her.

Et møde med Casey Neistat

Der er vist ingen tvivl om, at Casey Neistat er populær. Og vi forstår hvorfor. Han er det levende bevis på, at hvis man har ideen og viljen, så kan alt lade sig gøre. Han er den store fortaler for fænomenet The Tarzan Method, hvor du griber de lianer (muligheder), der viser sig på din vej gennem junglen (livet).

Han er et smukt eksempel på, at kæmpe sig op i verden, fra cykelbud i New York til filminstruktør, producer, egen serie på HBO, stifter af BEME og ikke mindst meget kendt for sine videoer og vlogs på YouTube. Desuden har han lavet Nikes mest sete reklamefilm nogensinde. Ret godt gået af en “highschool drop out”!

Vi kom på en fantastisk rejse udi muligheder, cases og ikke mindst en entusiasme og et skub til at tænke ud af boksen, udfordre og TRO på det du laver. Du kan altid rykke mennesker – det handler om vilje. Det handler om mod. Og i høj grad om, at turde tage nogle chancer.

Du kan læse mere om Casey Neistats indlæg her