Efter en uge tæt pakket med inspiration og ny viden, er det blevet tid til at fordøje det hele. Det kommer der nok til at gå nogle dage med. SXSW 2017 har været mere inspirerende end 2016, men knap så fagligt konkret i de enkelte indlæg.

Med ca. 3.000 indlæg fordelt på en lille uge, er det svært at lave en plan, der udelukkende rammer de mest relevante indlæg. Hvert indlæg tager typisk en time, plus en time i kø, og måske en halv time til transport fra det ene sted til det andet. Når 300.000 deltagere mødes, kan det være en udfordring at få planen til at hænge sammen. Vi synes selv, at det lykkedes for os.

 

Her nogle nedslag fra SXSW 2017

 

Vores kærlighed til ’Skip Buttons’

Indrøm det bare – du elsker “Spring annoncen over” – knappen på YouTube. Du elsker at swipe forbi en Facebook-annonce… og det gør dine kunder også.

Christopher Ferrel fra The Richards Group havde et særdeles spændende bud på, hvordan du får mest muligt ud af dine digitale annoncer og hvorfor ”skippable” annoncer virker bedst. Alt var underbygget med statistik og tendenser, og gav os værdifuld viden til at skabe endnu bedre resultater for vores kunder på fx YouTube og Facebook.

 


 

6 sekunders ”Bumper Ads” på YouTube

Et besøg på YouTube Corner viste hurtigt, hvad de havde på hjertet. Det handlede om ”Bumber Ads” – et annonceformat som YouTube introducerede i april 2016, og som de har ekstrem stor fokus på og forventning til lige nu. Annoncerne kan, som med andre YouTube annoncer, opsættes og målrettes via Google AdWords kontoen og CPM afregnes.

Vi så mange kreative eksempler på 6 sekunders ”Bumper Ads”, og vi forlod YouTube Corner med masser af inspiration til vores næste kampagner.

 


 

Fjord’s 2017 Trends report

Tanarra Schneider fra Fjord gennemgik Fjords 2017 Trends Rapport, som er udarbejdet af over 800 designere på tværs af flere lande. Rapporten viser trends inden for design, business, organisation, kultur og samfund i et 12 til 18 måneders perspektiv. Spændende læsning.

Se den på SlideShare her
Du kan hente den som PDF her

 


 

Webdesign på en helt ny måde

Firmaet Brandcast lancerede deres helt nye system til webdesign på SXSW. Systemet er 100% browserbaseret og alt foregår i skyen.

Med Brandcast bliver vejen fra design/prototyping til den færdige løsning gjort væsentlig kortere, og den kreative idé kan slippes løs og blive til virkelighed på rekordtid. Brandcast er det mest fleksible og intuitive webdesign-værktøj, vi har set til dato, og vi glæder os til at teste det, og se om det lever op til mottoet: ”Go from idea to execution with true design freedom”.

 


 

Inspiration, inspiration og inspiration

En af de mest inspirerende input kom fra Will Bryant – en lokal Austin-designer. Et indlæg, der på en humoristisk måde viste vigtigheden af fællesskab, kundesamarbejde og entusiasme.

Det var et visuelt festfyrværkeri fyldt med farve, jokes og tips. Han fortalte indlevende og dybt professionelt om, hvordan han via et tæt samarbejde med sine kunder, lykkedes med at få sinde kreative ideer ført ud i livet. Nogle vil nok mene, at designet er lidt for naivistisk og poppet, men ikke kunder som Nike, IBM og Budweiser. Du kan selv se hvad du mener på:

http://www.willbryant.com

Et indlæg vi talte meget om ”over there”.

 

Med mange input og en ekstrem hektisk uge, er det lidt svært at slippe Austin og SXSW 2017. I den kommende uge rykker musik og gaming ind i Austin og fortsætter hvor interactive sluttede. Og vi er hjemme og klar til at løse spændende opgaver med ny energi, inspiration og viden.