South by Southwest vel overstået for Direct Gruppen, og det er blevet tid til at fordøje de mange indtryk, udtryk og indblik som SXSW har budt på.

Flere indlæg har handlet om kampagneoptimering ved bl.a. A/B test og resultatanalyse. Niveauet på de enkelte indlæg var svingende og bekræftede ofte, at Director er godt med, når det glæder kampagneoptimering og fokus på at opnå de bedste resultater for vores kunder.

Jeg fulgte flere indlæg om designoptimering og UX (User eXperience) og her bød SXSW på en del. I den mere ekstreme ende af skalaen, overværede jeg et par indlæg om augmented reality, som supplerer virkeligheden med holografisk visualisering gennem briller. Det lyder måske som science fiction og noget vi har hørt om før, men det er med garanti noget vi kommer til at se meget mere til allerede i år, og som skal gøre os klar til at være en del af.

Et af de mest interessante indlæg var fra Meron Gribetz fra Meta, der demonstrerede det nyeste inden for augmented reality. Et session, der gav ham stående klapsalver og en meget lang kø af jobsøgende i salen. Du kan se mere om Meron og Meta her.

Beskeden er klar
Brugen af beskedtjenester som fx Facebook Messenger og Snapchat er i eksplosiv vækst og flere af den type tjenester er på vej. Det bliver vigtigt at kunne udnytte væksten kommercielt, og det er et område, som kommer til at fylde noget hos Director i fremtiden.

Comeback til GIF
Ved at benytte det gamle grafiske GIF-format fra 1987, bliver det muligt at udtrykke sit budskab endnu mere klart eller følelsesladet. GIF’en kender vi primært fra bannere og små animationer på hjemmesider, men nu har formatet fundet vej til emails, beskedtjenester og præsentationer i form af små video-loops.

Man hævder, at et billede siger mere end 1.000 ord – og med 20 billeder i sekundet i 3 sekunder burde en lille GIF sige mere en 60.000 ord. Jeg ved ikke om GIF’en på denne side siger meget mere end farvel og tak for en vellykket og inspirerende SXSW 2016.