Kundeindsigter er essentiel for al succes med salg og markedsføring. Så alt går op i en højere enhed, når vi spejler vores datadrevne kundeindsigter – med udgangspunkt i kundedata, offentligt tilgængelige data og kvantitative analyser – op i de kvalitative indsigter, som skabes med fokusgrupper. Fokusgruppedynamik er stadig noget ganske specielt. Hver gang overrasker det, hvilke indsigter der bekræftes 100%, og hvilke nuancer der alligevel gemmer sig i individet.

Hos Director er kundeindsigter og kunderejser oftest dokumenteret i netop databerigelse af eksisterende kunde eller emne databaser. Det er jo fænomenalt, hvilke helt særlige muligheder vi har i Danmark for at berige med offentligt tilgængelige data. De indsigter, vi dokumenterer, er altid givtige for markedsføringen, salget og kundeoplevelsen og ofte for forretningen som helhed. Når der er behov for en yderligere dimension i form af mere kvalitative og narrative indsigter, supplerer vi gerne med interviews, spørgeundersøgelser eller fokusgrupper.  Og i en tid hvor “mig, mig, mig” er udgangspunktet for en stor del af vores adfærd som mennesker, forbrugere, medlemmer mv., er en fokusgruppe som at grave efter guld.

I aftes ramte vi igen et par årer undervejs. Det bliver som altid spændende, efterfølgende at se det blive til målbare resultater for vores kunde.