Director vinder i kategorien Data Driven Marketing ved Danish Internet Awards 2016. Kampagnen hedder ”Formuelisten” og er lavet for kunden SKAGEN Fondene.

Vi er super stolte over at have vundet en pris ved årets DIA. Det er lige en kampagne der er lavet ud fra vores 3 D’er – Data, Digital og Direct. Formålet er, at skaffe kvalificerede kunde-leads fra en meget eksklusiv målgruppe, som normalt ikke vil involvere sig i kommercielle budskaber. Formuende yngre karriere folk med frie midler på mere end 10 millioner. Kampagnens kreative omdrejningspunkt er: Hvor højt ligger du på formuelisten i Danmark?

Prisen gives til den kampagne der bedst viser, hvordan man ved brug af data har optimeret og opnået konkrete resultater på digitale platforme. Prisen dækker også anvendelse af data som baggrund for den kreative eksekvering.

DIA dommernes begrundelse:
“På baggrund af en stærk indsigt lykkes det med denne case at ramme en særdeles snæver og vanskelig målgruppe. Ved at slå på målgruppens forfængelighed og nysgerrighed skabes en pull-effekt, der gør det muligt at anvende den enkeltes egne data til at skabe et vedkommende budskab. At en del af brugerne prøver beregningen flere gange siger noget om budskabets relevans. Casen er dermed et godt eksempel på, hvilke resultater, der kan skabes, når marketing bliver en individualiseret service og ikke bare et generisk budskab. Casen demonstrerer en forretningskritisk indsats, der har potentiale til at blive et fast integreret element af marketingplanen.”

Se casevideo her.